30 nov. 2011

Cupcakes

Jag kunde inte låta bli att baka cupcakes till min födelsedag. Jag fick idéen från programmet
Överraskningen med kocken Niklas
Jag använde mig av Aidas cupcake recept;
 
3 ägg
3 dl socker
1 ¼ dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
saft från 1 citron
200 g smör, smält och avsvalnat

Så här gör du:
Sätt ugnen på 200°C.
Vispa ägg och socker pösigt, och sikta i mjöl och bakpulver och vänd ner
det i smeten. Tillsätt citronjuice och smör. Blanda lätt ihop till en jämnsmet.
Klicka smeten i muffinsformar, fyll dem till 2/3.
Grädda muffinsen i 10-15 minuter.

Cream cheese frosting:
60 g mjukt smör
5 dl florsocker
1 tsk vaniljsocker
1 msk färskpressad citron, saften
100 g Philadelphiaost
Några droppar valfri karamellfärg
Strössel eller blommor

Så här gör du:
Vispa smör, florsocker, vaniljsocker och citronsaft krämigt.
Vispa i Philadelphiaosten. Färga glasyren i olika färger med karamellfärg
eller behåll den vit. Bred eller spritsa frostingen på cupcakesen och garnera
med strössel eller blommor.

Lycka till!

2 kommentarer:

  1. Mums! Säg till nästa gång du bakar, då kommer jag springandes!!!!
    Har varit hemma hela veckan och vabbat....imorgon också...
    Kram

    SvaraRadera
  2. De såg super goda ut... jag kommer också kram emeli

    SvaraRadera